Älgjakt

Har idag varit med pappa ut på årets första äljakts dag och min allra förstå någonsin. Vi var ut på skjutbanan för några veckor sen och provskjöt, första gången jag sköt och tok nervös var jag men det gick super bra och var otroligt adrenalin höjare :)
Blev dock inte lika mycket skjutande idag, inget alls faktist. Hände lite grejer i början på dagen och var rätt spännande att sitta där och spana efter älgar och med geväret i högsta hugg, men blev inga älgar tyvärr. Lite besviken men det är ju inte så vanligt att man ser så många. Gick en förbi vårt pass men vek av strax innan så fanns inget skjutläge. En annan gubbe i jaktlaget skjöt dock en ko som jag sen kollade på när boysen flådde, blä inte det trevligaste. Och det rös i mig när dom tog upp sågen och började såga av huvet och benen.
Är rätt nöjd med dagen endå och jag kommer säkert följa med fler gånger och kanske till och med skaffa egen jägarlicens :)

Nu måste jag duscha av mig skogslukten och gå å möta min bästa Jullan för en mysig kvällsfika såhär en höstkväll i Oktober :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!