"En dag"

En dag, tänk vad livet kan förändras på en dag. En dag är allt som krävs, en sekund ibland, livet kan ändras drastiskt på 1 sekund. En blinkning är allt som krävs för ibland, vilket är rätt skrämmande hur skört livet är och endå tar man det för givet mesta delen av tiden istället för att leva varje stund som det vore den sista. Självklart ska man inte behöva gå runt och jämt och ständigt oroa sig för att något kan hända men jag menar istället att vi måste lära oss att LEVA! På riktigt leva och inte gå runt som så många av oss gör och bara vänta på att något bra ska hända oss, att den stora kärleken ska "dyka upp", att livet ska börja på riktigt. "News flash"-- livet är i full gång och medan vi väntar att det ska börja så kan vi gå miste om så mycket fantasiska människor och saker för att vi inte är öppna för det.
-LIFE HAPPENS WHILE YOU ARE BUSY MAKING OTHER PLANS!
Jag säger inte vad alla ska göra, man väljer själv hur man vill leva sitt liv och hur man tar saker men jag försöker iallafall att ta vara på min tid och uppskatta det jag har och det jag inte gillar försöker jag ändra på.


Har haft en jätte mysigt kväll me 2 av mina bästa <3
Vi började med att gå på Joelinas och hennes klass "Nollnings konsert" i Sjömanskyrkan. Dom e så duktiga, är en stolt sorasyster till en riktig liten begåvning <3
Vissa av dom e otroligt begåvade och talangfulla i både sång och instrument.
Var glad och rolig stämning hela konserten och blev nästan lite nakenchock när små grabbarna kommer med bara en strumpa hängandes, haha.
Sen skyndade vi till Java för att hinna trycka i oss lite mat innan Bion "En dag" började.
OMG vilket helt underbar film. Jag älskar kärlek, är nog lite kär i kärleken tror jag. En jätte fin kärlekshistoria men slutade ju i tragedi som så många andra kärleksfilmer.
Jag bröt nästan ihop när hon dog, helt plötsligt bara dog!? Varför? Satt och var lite lycklig i mig själv när jag tänkte på att en dag ha sån kärlek som dom hade till varann när hon plötsligt dog! Jag fick ont i hjärtat, jag har en tendens att verkligen leva mig in i filmer och lever ju lite i en drömvärld, men jag var så inne i känslan och filmen att allt kändes så verkligt och det var nästan som att jag blev päkörd av längtradaren och inte hon.
Sen grät ja resten av filmen.
Den var verkligen hur bra som helst.


Dagen idag har bara bestått av stress, stress och ännu mera stress. Var en tjej här och kollade på lägenheten igår och hon skulle fundera till idag, så fick jag reda på rätt sent på dagen att hon inte skulle ha den och fick ju minst sat panik. Det är fredag, på måndag åker jag bort i 8 månader och har ännu ingen att hyra min lägenhet under tiden. Ringde alla jag kände och hörde om dom visste nån, skrev ut på Facebook osv och hittade några som kanske var intresserade så imorgon förmiddag kommer en tjej som ska kolla. Och det lät ju som hon var intresserad men ja, vi håller alla tummar och tår nu :)
Har packat och bubbat & bubbat flyttkartonger till vinden, a real workout :P

Nu ska jag sova så jag orkar upp i tid för att fixa ordning allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!