Farm girl!

Jag kan fortfarande inte fatta hur jag kunde hamna har. Heeeelt underbart. Jag onskar att jag kunde spela in varje ogonblick genom mina ogon.

Igar var min forsta jobb dag. Gick upp klockan 6 och da stod Peter redo med frukost at oss innan Steph och jag tog varsin Quad och "mustered sheep", menas att flytta far typ :P
Gick jatte bra till vi kom till sista gate'n da alla far sprang at olika hall och vi efter och sa holl det pa ett tag till vi fick in dom. Det var inte bara en ang vi skulle flytta dom utan 4 stycken och det ar ju inte sma angar direkt sa tog ungefar 4 timmar att bli klar.
Sen akte vi till huset for lite te innan vi alla 3, Jag, Peter och Steph + 3 av hundarna akte for att marka faren.
Vi borjade med att ta alla Uiu's (honor) och spreja en sorts gift pa deras ryggar och rumpa sa att inte massa flugar ater dom levande.
Sa medans vi delade upp uiu och lamm och jag hoppade over staketen sa landa jag fel och stukade foten. Sen skulle vi marka lammen. jag borjade halla i ett lamm medan Peter satt en ring vi runt svansen sa att den sa smaningom ramlar av, sen satta 2 marken i ena orat men "NOAN" namnet pa farmen och en med sorten pa faret och det sista var att med en typ sax med market N pa satta i andra orat och dra, alltsa typ dra loss en N formad bit langst enr pa orat. Jag kande att jag blev varm pa brostet och tittade ner for att fa se att hela jag var tackt i blod fran faret.
Jag holl 3, Steph 3 och sen Peter 2 som vi fick marka och satta ring pa.
Nar vi var klar var klockan 1 sa vi at lite lunch, aussie style- crackers, ost, tomat och pickles.

Pa kvallen akte P ivag till Dubbo for att stanna over helgen och spela tennis sa Steph och jag har huset for oss sjalva.
Vi akte in till den lilla mini pub som finns har i Quambone och kollade pa Rubgy world cup och at middag. Traffade 2 andra tyska tjejer som jobbade dar.
Quambone ar en mini stad fast inte stad mer som en mini by eller annu mindre. Har finns 1 pub, 2 kyrkor, 1 skola, 1 affar (super liten typ kiosk men ingen handlar dar) jag det var typ allt :P Bor inte sa manga har direkt.
AAh ja just och sa skulle vi aka och slanga sopor, okej tankte jag vi akter till en container, NEJ utan vi akte till ett stort utgravt hal i marken dar alla dumpar allt mojligt fram doda djur till matrester till kylskap och annat skrap sen haller dom jord over osv... hemskt!


Idag gick vi upp halv 7 for att muster the sheep tillbaka till samma plats dom var igar morse. Gick lite battre idag 1.5 timme sa var vi klar.
Peter gjorde oss en liten lista igar innan han akte med saker vi ska gora i helgen, faren var 1 sen skulle vi spreja gift runt 10 nyplanterade trad och sen lagga ho over, sa det gjorde vi i morse. det sista var att gora rent i hundburarna men det vantar vi med till imorgon sa vi har nat att gora da :)
Tog en tur langs akrarna pa varsin Quad och har lekt med hundarna lite och ja vi tog liten lunch framfor tv'n och kollade pa Star Wars 2.

Nu ska vi snart gora middag, haller pa hungrar ihjal nu :P

TTUL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!