Små fina gester och världens beslutsångest!

Har idag fått ett jobb i Australien i en liten stad som heter Quambone i New South Wales. Bonden vill att jag kommer om en vecka, jag svarade att jag kunde komma om 2 men det är ju ett stort beslut och på så kort tid vilket gör att jag inte direkt hinner tänka på det så mycket utan bestämma mig ganska direkt nu :/
Jag som har så svårt med små val i mitt liv så som att välja kläder på morgone, vad jag ska äta osv. Stora beslut som detta ger mig ångest och ont i magen.
En tjej som jag bodde med i Cairns har bott i Quambone fast på en annan farm och trivdes bra men sa att jag måste vara jätte försiktig för det inte är så mycket kvinnor i staden utan mest män och mycket fyllon som försöker massa saker med en och lätt kan bli aggressiva, hon sa att ja inte får gå någonstans själv.
Hon har även pratat med familjen hon bodde hos när hon var där och frågat om han som jag ska jobba åt och dom har sagt att han är trevlig och att jag gärna får komma och hälsa på på deras gård som inte ligger långt ifrån.
I mejlet jag fick av Peter (som bonden heter) så skrev han att det bor och jobbar en annan tjej där från Tyskland och att han vill att vi är 2 ifall han måste åka iväg på något så vi kan ta hand om farmen tillsammans och varandra.
Det är gratis boende och mat + 300 dollar i veckan (mer om han gillar mitt arbete och engegemang).
Javet inte, det låter ju bra och jag kan ju bara åka därfrån om jag inte trivs.
Det är ju endå på en farm jag vill jobba och även måste för att kunna ansöka om att få jobba 1 år till i Australien.
Staden ligger typ ute i ingenstans vad jag förstår med en timmes avstånd till närmaste större stad som inte är en storstad men ja.
Jag blir lite nervös och lite rädd att bara åka helt ensam som tjej ut till ingenstan och inte veta något :S Men jag hittade ju jobbet genom "Travelers At Work" som verkar vara en riktig sida som man kan lita på.
ÅÅÅh jag får ont i magen nu, och jag måste ju bestämma mig riktigt snart. Bara jag som måste känna av och bestämma, ingen kan göra det åt mig. Känns lite som på liv och död det här!


Ja till något annat, min dag!
Gick på härligt Zumba och Core pass under lunchen och svettades ordentligt och släppte ur en massa glada endorfiner :)
Det är ju som sagt min namsdag idag så ja gick och fikade en snabbis me mamma och Jollis och tog sen en sväng på stan med My.
Tänkte sen göra pappa lite lad till han kom hem från jobbet så jag gick över till dom och ställde mig och stekte pannkakor som var färdiga till han kom hem från Stockholm :)
Små saker som inte betyder mycket men endå betyder mycket. Det är dom små sakerna som är störst tycker jag och jag mår bra av att veta att jag gör någon annan lite glad eller underlättar för någon :)
+ att jag fick middag oxå ;)

Fick klartecken från föreningen min igår kväll att jag får hyra ut lägenheten i 2a hand igen och la precis ut den på Blocket. Hoppas det går lika lätt och smidigt att hyra ut som sist bara..
Snart kommer lillebror hem så ikväll ska vi mysa hela familjen,  äta ost och kex och kanske spela lite spel =)
Min familj än den absolut bästa <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!